Warning: fopen(/tmp/alcjlouHTxWd-7qxjZi.tmp): failed to open stream: Disk quota exceeded in /home/neotizen/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 139

Warning: unlink(/tmp/alcjlouHTxWd-7qxjZi.tmp): No such file or directory in /home/neotizen/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 142

Bekas peguam negara kongsi idea Kabinet ‘terbaik’, tanpa Melayu

Tommy Thomas baru-baru ini memberikan contoh Kabinet yang terdiri daripada “yang terbaik dan terbijak” tanpa memasukkan seorang pun menteri Melayu, dalam ulasan yang mungkin mengundang kritikan dia menunjukkan sifat rasisme terhadap Melayu dalam buku yang terbit kira-kira empat bulan lalu.

Dalam sebuah temu bual dengan Astro Awani pada 28 Mei lalu, Thomas ditanya jika dia fikir kemungkinan akan ada seorang lagi bukan Melayu dilantik bagi menduduki jawatan peguam negara di Malaysia susulan kontroversi yang muncul selepas penerbitan memoirnya, “My Story: Justice in the Wilderness”.

“Tiada sebab mengapa perdana menteri hari ini tak boleh katakan ‘saya nak pilih yang terbaik dan terbijak’ dan jika ia bermaksud dalam Kabinetnya ada 10 orang Cina, lima India dan lima dari Sabah dan Sarawak, tak ada apa-apa pun akan berlaku,” kata Thomas dalam program “Consider This”.

“Matahari akan terus bersinar, dan burung-burung akan terus menyanyi. Dan Malaysia merupakan sebuah negara yang stabil,” katanya.

MENYUSUL LAGI

Read More
Sumber Web: Berita – MalaysiaNow

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.