Warning: fopen(/tmp/alcjlouHTxWd-VVYHW6.tmp): failed to open stream: Disk quota exceeded in /home/neotizen/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 139

Warning: unlink(/tmp/alcjlouHTxWd-VVYHW6.tmp): No such file or directory in /home/neotizen/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 142

Pengusaha hotel di Sabah digalak mohon bantuan kerajaan

Bantuan dari RM1,000 hingga RM5,000 itu terbahagi kepada tiga kategori, iaitu hotel bertaraf empat dan lima bintang, kategori orkid hingga tiga bintang serta ‘bed & breakfast’. (Gambar Bernama)

KOTA KINABALU: Kementerian Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah menerusi Lembaga Pelancongan Sabah (STB) menyeru pengusaha hotel di negeri itu memohon bantuan “one off” yang dilancarkan sejak Mac lalu.

Menterinya, Jafry Arrifin berkata, lebih 600 pengusaha hotel layak memohon bantuan itu, tetapi kurang 200 daripadanya yang membuat permohonan sehingga kini.

Bantuan itu terbahagi kepada tiga kategori, iaitu hotel bertaraf empat dan lima bintang akan menerima RM5,000, kategori orkid hingga tiga bintang (RM2,000) serta kategori ‘bed & breakfast’ (RM1,000), jika permohonan diluluskan.

Jafry berkata, permohonan bantuan itu dibuka hingga akhir bulan ini dan borang permohonan boleh didapati di tourism.sabah.gov.my.

“Pengusaha yang layak amatlah digalakkan memohon peruntukkan ini dan saya harap bantuan ini sedikit sebanyak dapat membantu pengusaha hotel di Sabah.

“Ketika aktiviti pelancongan mengikut zon dibenarkan, saya juga ingin mengingatkan orang ramai supaya menjadi pelancong bijak, bertanggungjawab dan sentiasa mematuhi SOP.”

Read More
Sumber Web: Tempatan – Free Malaysia Today (FMT)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.