Pesakit Covid-19 lari, ditemukan menyorok dalam kebun

[email protected]

Kinabatangan: Warga emas yang melarikan diri dari rumahnya di Kampung Kuala Tongod, semalam, selepas didapati positif Covid-19 berjaya ditemukan, hari ini.

Lelaki berusia 69 tahun itu dilaporkan ditemukan penduduk kampung pada 6.30 petang, sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Ketua Polis Daerah Kinabatangan Superintendan Dzulbaharin Ismail berkata, warga emas itu ditemukan bersembunyi di sebuah kebun di kampung terbabit.

Menurutnya, lelaki itu sudah diserahkan kepada pihak petugas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di Tongod untuk tindakan lanjut.

“Lelaki itu sudah ditemui pada petang tadi dan sekitar 6.50 petang kami sudah menyerahkan warga emas berkenaan kepada pihak KKM,” Katanya ketika dihubungi, hari ini.

Terdahulu, Dzulbaharin berkata, warga emas itu melarikan diri ketika hendak dibawa ke Hospital Sandakan untuk rawatan selepas didapati positif Covid-19.

“Dalam kejadian kira-kira 11 pagi itu, sepasukan petugas KKM Tongod pergi ke kampung berkenaan untuk membuat makluman dan persediaan kepada individu-individu yang disahkan positif Covid-19 untuk dibawa ke Hospital Sandakan bagi mendapatkan rawatan lanjut.

“Petugas kemudiannya membuat tinjauan ke rumah lelaki berkenaan dan mendapati warga emas itu sedang mengemaskan barang-barang di luar rumahnya.

“Petugas beranggapan lelaki itu sedang bersiap untuk dibawa ke hospital,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun sebaik petugas kembali semula ke rumah lelaki itu suspek dipercayai melarikan diri.

  • Lagi berita berkaitan Covid-19
  • Lagi berita berkaitan perintah kawalan pergerakan

    © New Straits Times Press (M) Bhd

  • Read More
    Sumber Web: Harian Metro

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.